Programación en C # (MOC 20483)

5 Días

Descripción

Este curso de capacitación enseña a los desarrolladores las habilidades de programación que se requieren para que los desarrolladores creen aplicaciones de Windows utilizando el lenguaje C #. Durante sus cinco días en el aula, los estudiantes revisan los aspectos básicos de la estructura del programa C #, la sintaxis del lenguaje y los detalles de implementación, y luego consolidan sus conocimientos durante la semana mientras crean una aplicación que incorpora varias características de .NET Framework 4.5.

El curso presenta muchas de las técnicas y tecnologías empleadas en aplicaciones de escritorio y empresariales modernas, que incluyen:

  • Construyendo nuevos tipos de datos.
  • Manejo de eventos.
  • Programando la interfaz de usuario.
  • Accediendo a una base de datos.
  • Usando datos remotos.
  • Realizando operaciones asincrónicamente.
  • Integración con código no administrado.
  • Creando atributos personalizados.
  • Cifrado y descifrado de datos.

Al final del curso, los estudiantes deben abandonar la clase con un conocimiento sólido de C # y cómo usarlo para desarrollar aplicaciones de .NET Framework 4.5.

Este curso usa Visual Studio 2012, que se ejecuta en Windows 8.

Requisitos previos

Los desarrolladores que asistan a este curso ya deberían haber adquirido cierta experiencia limitada al usar C # para completar tareas básicas de programación. Más específicamente, los estudiantes deben tener experiencia práctica usando C # que demuestre su comprensión de lo siguiente:

  • Cómo nombrar, declarar, inicializar y asignar valores a variables dentro de una aplicación.
  • Cómo utilizar:
    • operadores aritméticos para realizar cálculos aritméticos que involucran una o más variables;
    • operadores relacionales para probar la relación entre dos variables o expresiones;
    • operadores lógicos para combinar expresiones que contienen operadores relacionales.
  • Cómo crear la sintaxis de código para declaraciones de programación simples usando palabras clave de lenguaje C # y reconocer errores de sintaxis usando el IDE de Visual Studio.
  • Cómo crear una estructura de bifurcación simple utilizando una instrucción IF.
  • Cómo crear una estructura de bucle simple usando una instrucción For para iterar a través de una matriz de datos.
  • Cómo usar Visual Studio IDE para localizar errores lógicos simples.
  • Cómo crear una función que acepta argumentos (parámetros y devuelve un valor de un tipo especificado.
  • Cómo diseñar y construir una interfaz de usuario simple usando controles estándar de la caja de herramientas de Visual Studio.
  • Cómo conectarse a una base de datos de SQL Server y los conceptos básicos de cómo recuperar y almacenar datos.
  • Cómo ordenar los datos en un bucle
  • Cómo reconocer las clases y los métodos utilizados en un programa.

A quien va dirigido

Este curso está dirigido a desarrolladores experimentados que ya tengan experiencia en programación en C, C ++, JavaScript, Objective-C, Microsoft Visual Basic® o Java y comprendan los conceptos de programación orientada a objetos.

Este curso no está diseñado para estudiantes que son nuevos en la programación; está dirigido a desarrolladores profesionales con al menos un mes de experiencia en programación en un entorno orientado a objetos.

Objetivos

Después de completar este curso, los estudiantes podrán:

  • Describe la sintaxis central y las características de C #.
  • Cree y llame a métodos, capture y maneje excepciones, y describa los requisitos de monitoreo de aplicaciones a gran escala.
  • Implemente la estructura básica y los elementos esenciales de una aplicación de escritorio típica.
  • Cree clases, defina e implemente interfaces, y cree y use colecciones genéricas.
  • Use la herencia para crear una jerarquía de clases, ampliar una clase .NET Framework y crear clases y métodos genéricos.
  • Lea y escriba datos mediante el uso de entradas / salidas de archivos y transmisiones, y serialice y deserialice datos en diferentes formatos.
  • Cree y use un modelo de datos de entidad para acceder a una base de datos y use LINQ para consultar y actualizar datos.
  • Utilice los tipos en el espacio de nombres System.Net y WCF Data Services para acceder y consultar datos remotos.
  • Cree una interfaz gráfica de usuario utilizando XAML.
  • Mejore el rendimiento y el tiempo de respuesta de las aplicaciones mediante el uso de tareas y operaciones asincrónicas.
  • Integre bibliotecas no administradas y componentes dinámicos en una aplicación C #.
  • Examine los metadatos de los tipos utilizando el reflejo, cree y use atributos personalizados, genere código en tiempo de ejecución y administre las versiones de ensamblaje.
  • Cifre y descifre datos usando encriptación simétrica y asimétrica.

Temario

Module 1: Review of C# Syntax

This module reviews the core syntax and features of the C# programming language. It also provides an introduction to the Visual Studio 2012 debugger.

Lessons

  • Overview of Writing Applications using C#
  • Datatypes, Operators, and Expressions
  • C# Programming Language Constructs

Lab : Developing the Class Enrolment Application

After completing this module, students will be able to:

  • Describe the architecture of .NET Framework applications and use the features that Visual Studio 2012 and C# provide to support .NET Framework development.
  • Use the basic data types, operators, and expressions provided by C#.
  • Use standard C# programming constructs.

Module 2: Creating Methods, Handling Exceptions, and Monitoring Applications

This module explains how to create and call methods, catch and handle exceptions. This module also describes the monitoring requirements of large-scale applications.

Lessons

  • Creating and Invoking Methods
  • Creating Overloaded Methods and Using Optional and Output Parameters
  • Handling Exceptions
  • Monitoring Applications

Lab : Extending the Class Enrolment Application Functionality

After completing this module, students will be able to:

  • Create and invoke methods, pass parameters to methods, and return values from methods.
  • Create overloaded methods, and use optional parameters and output parameters.
  • Catch and handle exceptions and write information to the event log.
  • Explain the requirement for implementing logging, tracing, and profiling when building large-scale applications.

Module 3: Developing the Code for a Graphical Application

This module describes how to implement the basic structure and essential elements of a typical desktop application, including using structures and enumerations, collections, and events.

Lessons

  • Implementing Structs and Enums
  • Organizing Data into Collections
  • Handling Events

Lab : Writing the Code for the Grades Prototype Application

After completing this module, students will be able to:

  • Define and use structures and enumerations.
  • Create and use simple collections for storing data in-memory.
  • Create, subscribe to, and raise events.

Module 4: Creating Classes and Implementing Type-safe Collections

This module explains how to create classes, define and implement interfaces, and create and use generic collections. This module also describes the differences between value types and reference types in C#.

Lessons

  • Creating Classes
  • Defining and Implementing Interfaces
  • Implementing Type-safe Collections

Lab : Adding Data Validation and Type-safety to the Grades Application

After completing this module, students will be able to:

  • Create and use custom classes.
  • Define and implement custom interfaces.
  • Use generics to implement type-safe collections.

Module 5: Creating a Class Hierarchy by Using Inheritance

This module explains how to use inheritance to create a class hierarchy and extend a .NET Framework class. This module also describes how to create generic classes and define extension methods.

Lessons

  • Creating Class Hierarchies
  • Extending .NET Framework Classes
  • Creating Generic Types

Lab : Refactoring Common Functionality into the User Class

After completing this module, students will be able to:

  • Define abstract classes and inherit from base classes to create a class hierarchy.
  • Inherit from .NET Framework classes and use extension methods to add custom functionality to the inherited class.
  • Create generic classes and methods.

Module 6: Reading and Writing Local Data

This module explains how to read and write data by using file input/output (I/O) and streams, and how to serialize and deserialize data in different formats.

Lessons

  • Reading and Writing Files
  • Serializing and Deserializing Data
  • Performing I/O Using Streams

Lab : Generating the Grades Report

After completing this module, students will be able to:

  • Read and write data to and from the file system by using file I/O.
  • Convert data into a format that can be written to or read from a file or other data source.
  • Use streams to send and receive data to or from a file or other data source.

Module 7: Accessing a Database

This module explains how to create and use an entity data model for accessing a database, and how to use LINQ to query and update data.

Lessons

  • Creating and Using Entity Data Models
  • Querying Data by Using LINQ
  • Updating Data by Using LINQ

Lab : Retrieving and Modifying Grade Data

After completing this module, students will be able to:

  • Create an entity data model, describe the key classes contained in the model, and customize the generated code.
  • Use LINQ to query and work with data.
  • Use LINQ to insert, update, and delete data.

Module 8: Accessing Remote Data

This module explains how to use the types in the System.Net namespace, and WCF Data Services, to query and modify remote data.

Lessons

  • Accessing Data Across the Web
  • Accessing Data in the Cloud

Lab : Retrieving and Modifying Grade Data in the Cloud

After completing this module, students will be able to:

  • Use the classes in the System.Net namespace to send and receive data across the Web.
  • Create and use a WCF Data Service to access data in the cloud.

Module 9: Designing the User Interface for a Graphical Application

This module explains how to build and style a graphical user interface by using XAML. This module also describes how to display data in a user interface by using data binding.

Lessons

  • Using XAML to Design a User Interface
  • Binding Controls to Data
  • Styling a User Interface

Lab : Customizing Student Photographs and Styling the Application

After completing this module, students will be able to:

  • Define XAML views and controls to design a simple graphical user interface.
  • Use XAML data binding techniques to bind XAML elements to a data source and display data.
  • Add styling and dynamic transformations to a XAML user interface.

Module 10: Improving Application Performance and Responsiveness

This module explains how to improve the throughput and response time of applications by using tasks and asynchronous operations.

Lessons

  • Implementing Multitasking by using Tasks and Lambda Expressions
  • Performing Operations Asynchronously
  • Synchronizing Concurrent Access to Data

Lab : Improving the Responsiveness and Performance of the Application

After completing this module, students will be able to:

  • Create tasks and lambda expressions to implement multitasking.
  • Define and use asynchronous methods to improve application responsiveness.
  • Coordinate concurrent access to data shared across multiple tasks by using synchronous primitives and concurrent collections.

Module 11: Integrating with Unmanaged Code

This module explains how to integrate unmanaged libraries and dynamic components into a C# application. This module also describes how to control the lifetime of unmanaged resources.

Lessons

  • Creating and Using Dynamic Objects
  • Managing the Lifetime of Objects and Controlling Unmanaged Resources

Lab : Upgrading the Grades Report

After completing this module, students will be able to:

  • Integrate unmanaged code into a C# application by using the Dynamic Language Runtime.
  • Control the lifetime of unmanaged resources and ensure that they are disposed properly.

Module 12: Creating Reusable Types and Assemblies

This module explains how to examine the metadata of types by using reflection, create and use custom attributes, generate managed code at runtime, and manage different versions of assemblies.

Lessons

  • Examining Object Metadata
  • Creating and Using Custom Attributes
  • Generating Managed Code
  • Versioning, Signing and Deploying Assemblies

Lab : Specifying the Data to Include in the Grades Report

After completing this module, students will be able to:

  • Examine the metadata of objects at runtime by using reflection.
  • Create and use custom attribute class.
  • Generate managed code at runtime by using CodeDOM.
  • Manage different versions of an assembly and deploy an assembly to the Global Assembly Cache.

Module 13: Encrypting and Decrypting Data

This module explains how to encrypt and decrypt data by using symmetric and asymmetric encryption.

Lessons

  • Implementing Symmetric Encryption
  • Implementing Asymmetric Encryption

Lab : Encrypting and Decrypting Grades Reports

After completing this module, students will be able to:

  • Perform symmetric encryption by using the classes in the System.Security namespace.
  • Perform asymmetric encryption by using the classes in the System.Security namespace.